FANDOM

Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
"Jak byłem waszym początkiem, tak będę i waszym... końcem."
―Amon

Amon (inaczej znany też jako Upadła Istota, Mroczny Głos, Upadły Xel'Naga, Upadły oraz Mroczny Bóg czy Zdradziecki Bóg przez Tal'darimów) - potężny, starożytny, upadły przedstawiciel przepotężnej i pradawnej rasy znanej jako Xel'Naga. Jest głównym antagonistą w StarCraft II, a jednocześnie i całej serii, zważywszy na jego udział w stworzeniu Roju Zergów i kontrolę nad nim.

Przez milenia był on nieznany mieszkańcom Drogi Mlecznej aż do czasu, kiedy po raz pierwszy w historii terranie spotkali pozaziemskie istoty rozumne w postaci zergów i protosów, którzy to zostali przez ów byt wyniesieni. Według Samira Durana, który też się okazał typem upadłego Xel'Naga, to on stworzył cerebratów i Nadświadomość. Zeratul odkrył jego istnienie i ostrzegł galaktykę dzięki duchowi Tassadara, w rzeczywistości awatara Ourosa, uwięzionego normalnego Xel'Naga, którego to spotkał przy zwłokach upadłego władcy Roju na ojczystej planecie protosów - Aiur.

Amon dał o sobie znać podczas największych konfliktów toczonych podczas sektora Koprulu. Podczas Wielkiej Wojny kontrolował on Nadświadomość, rozkazując zasymilować terran, znaleźć ojczyznę protosów oraz zniszczyć bądź zasymilować ich rodzaj. Kiedy ten organizm nie dał rady uwagę zwróciła Królowa Ostrzy, czyli Sarah Kerrigan, porwana przez zergi na Tarsonis i zamieniona w maszynę do zabijania.

Wówczas to postanowił pozbyć się cerebratów w ramach Wojny Szczepów, a następnie wstrzymać zniewoloną rasę by w ramach Zimnej Wojny przygotować Rój do ataku na terran 4 lata później w ramach Drugiej Wielkiej Wojny. Sprawy wymknęły mu się jednak spod kontroli, jako że terranie nie tylko zniszczyli większość sił zergów na Char podczas wielkiej bitwy, ale też wyzwolili Kerrigan spod kontroli Amona.

Upadły zdał sobie sprawę, że to co się dzieje może poważnie zaszkodzić jego działaniom. Zdecydował się więc wdrożyć do działania osobę, dzięki której mógł mieć pośredni i potajemny wpływ na działanie w sektorze Koprulu - Samira Durana, teraz przemienionego w doktora Fundacji Moebiusa Emila Naruda, by hybrydy powstały, a także przygotować się na przybycie z dawna oczekiwanego pana. Co więcej wolna Kerrigan z pomocą Mrocznego Prałata Nerazimów Zeratula na powrót stała się Królową Ostrzy, ale tym razem w wersji pierwotnej i wolnej od jego wpływu. To sprawiło, że Upadły był w zagrożeniu, a gdy Druga Wielka Wojna zakończyła się triumfem zergów i zakończeniem terrańskiej wojny domowej.

W rezultacie osłabienia terran i odejścia zergów Kerrigan Amon postanowił wykorzystać moment, w którym protosi spróbują sięgnąć po Aiur. Rozpoczął on Wojnę Ostateczną, dowodząc tak zwanymi Wojskami Amona. Składały się na nie: spaczeni terranie zwani Gwardią Moebiusa, jego własny szczep zergów, który zgromadził dzięki hybrydom na Aiurze; a także z dawna wierni protosi w postaci Tal'darimów, lecz również Khalaici, ponieważ zdołał przejąć Khalę. Wojna jednak, choć zakończyła się masowymi zniszczeniami, doprowadziła zamiast do podzielenia i skłócenia ras Drogi Mlecznej ich zunifikowania, a przynajmniej tej części z sektora Koprulu, uniemożliwienia wskrzeszenia go poprzez nosiciela oraz zniszczenie jego stronników oraz przejście ich na drugą, w tym także najważniejszych z nich - Tal'darimów.

Ostatecznie Amon został zabity, kiedy to rozpoczęła się kampania wszystkich trzech ras do Otchłani, gdzie przywódcy ras - James Raynor, Sarah Kerrigan oraz Artanis - uwolnili Ourosa, a ten wyniósł przywódczynię zergów do rangi Xel'naga, która to zniszczyła Mrocznego Boga, kończąc zagrożenie z jego strony i zabezpieczając wszechświat terran, zergów i Pierworodnych raz na zawsze.

Historia Edytuj

Prehistoria Edytuj

Wedle tego co wiadomo z jego słów oraz prastarych przekazów i proroctw Amon był przedstawicielem jednej z ras, jaka milenia temu pojawiła się we wszechświecie. Kiedy jego rodzaj doszedł do stanu wyniesienia był on jednym z nielicznych, którzy tego odmówili. Ostatecznie jednak dostąpił wyniesienia na ołtarz kosmicznych bogów wbrew swojej decyzji. Gdy ujrzał prawdę o Xel'naga oraz ich cyklu ogarnął go jeszcze większy mrok. Zdecydował się unicestwić Odwieczny Cykl i przekształcić wszechświat na nowo.

Amon i jego poplecznicy postanowili wobec tego poszukać dla siebie sług, dzięki którym rozpętają wojnę i zniszczą lojalnych wobec Cyklu pobratymców. Na początku Upadły udał się na tropikalną planetę o nazwie Aiur, gdzie odnalazł rasę opartą o czystość formy, o olbrzymim potencjale psionicznym. Rasą tą byli protosi. Dokonał na nich zmiany esencji, ale Ci się zbuntowali i zmusili go do ucieczki. Protosi nazwali się później Pierworodnymi i wierzyli, że wyniesienia dokonali Xel'naga. Niewielu znało prawdę, a jednymi z takich byli Tal'darimowie, jacy porzucili protoską ojczyznę w momencie Eonu Wojen.

Amon, zdziesiątkowany przez protoską zdradę, szukał dalej. W pewnym momencie swoich podróży odnalazł tropikalną planetę o nazwie Zerus, która to zamieszkana była przez rasę zergów. Amon zdecydował się zniewolić jeden z superorganizmów, której nadał miano Nadświadomości, po czym połączył niemal wszystkie z zergów w ramach świadomości zbiorowej. Rasa ta, oparta o czystość esencji, stała się idealnym narzędziem, które postanowił wysłać na znienawidzonych Xel'naga.

Wojna Pośród Bogów Edytuj

Kiedy Amon miał już pod swoją kontrolą Tal'darimów, uznających go za boga oraz nowo powstały Rój Zergów rozpoczął wielki konflikt który dzisiaj jest znany pod nazwą Wojny Pośród Bogów. W jego trakcie Amon i podlegli mu Xel'naga działali na terenie całej Drogi Mlecznej, a także walczyli w Otchłani, zabijając wielu Xel'naga oraz ras z nimi sprzymierzonych. Ostatecznie gwiezdni bogowie zostali przez niego zgładzeni, ostatni z nich zginęli głęboko w podziemiach Świątyni Zjednoczenia na Ulnarze.

Nie był to jednak koniec wszystkiego. Amon poniósł dotkliwe straty, z mrocznych Xel'naga przeżyli tylko on i Narud, natomiast z normalnych przeżył Ouros, lecz został uwięziony. Jak się okazało Mroczny Głos poniósł straty oraz odniósł obrażenia tak wielkie, że musiał czekać 25 wieków na odbudowanie chociaż ułamka swojej potęgi. Wobec tego postanowił kontynuować dzieło zniszczenia, a w ramach tego postanowił, że Nadświadomość otrzyma jeden cel, przeciwko któremu nie będzie mogła się sprzeciwić - zniszczyć protosów poprzez zlokalizowanie Aiuru oraz asymilację genu rasy. Protosi i zergi zaczęli walczyć między sobą przez następne tysiąclecia, lecz niemal zawsze uważając że druga strona to jacyś wyrzutkowie bądź dzikie stworzenia, nigdy zaś jako awangarda większej siły jak Rój czy Imperium Protosów.

Wielka Wojna Edytuj

W pewnym momencie zergi odkryły rasę o dużym potencjale biologicznym i psionicznym znaną jako terranie. Amon polecił Nadświadomości ich zasymilować, nie zapominając o głównym celu, jednak ówczesna Konfederacja Terran spotkała tylko oddziały zwiadowcze Roju. Parę lat później jednak na planecie Chau Sara Rój pojawił się w pełnej krasie, a to ściągnęło uwagę żyjących kilka lat świetlnych od tego systemu protosów, którzy 8 grudnia 2499 roku zgładzili całe życie na planecie poprzez oczyszczenie. Zaczęła się Wielka Wojna, która miała być jedną z największych w systemie Koprulu. Wkrótce zergi zaatakowały Mar Sarę, po czym zaczęły ścigać istotę, którą Nadświadomość uznała za wartą uwagi - Sarę Kerrigan. W marcu 2500 roku na skutek spisku buntownika - Arcturusa Mengska - upadła Tarsonis, stolica Konfederacji, którą zergi zajęły i zaczęły jej infekcję. Wkrótce potem Kerrigan została zdradzona przez przywódcę Synów Korhalu i pozostawiona na pastwę zergów.

Upadły wiedział że kobieta, nawet zainfekowana, może mu zaszkodzić, niemniej wiedział że mutageny zergów pozwoliłyby mu na kontrolowanie jej. Tymczasem Nadświadomość doznała bolesnej straty - Zasz, jeden z cerebratów, został zabity na dobre przy pomocy Otchłani przez Zeratula. Oszalały szczep zwrócił się przeciwko Rojowi, więc musiał zginąć. Ale pan zergów nie poniósł dotkliwej straty - przez wspomnienia Zeratula poznał położenie Aiuru, ojczyzny tejże rasy. Amon rozkazał natychmiastową inwazję, co też miało miejsce. Ojczyzna Pierworodnych ostatecznie upadła.

Protosi nie byli jednak sami w starciu. Pomoc zaoferował James Raynor, ukochany Kerrigan i niegdysiejszy Syn Korhalu, teraz przywódca Rekieterów - nowej organizacji rebelianckiej, której celem było obalenie imperatora nowo powstałego Dominium Terran. Razem z Nerazimami i zbuntowanymi terranami protosi pod wodzą Tassadara, Artanisa i Zeratula pokonali Nadświadomość, kończąc Wielką Wojnę i ratując cały swój gatunek, a nawet wszechświat przed zasymilowaniem przez Rój Zergów oraz w ten sposób mocno zaszkodzili Amonowi.

Wojna Szczepów Edytuj

SamirDuran SC1 Cncpt1

Samir Duran, agent Amona którego zadaniem było kontrolowanie działań Kerrigan i manipulacja wydarzeniami Wojny Szczepów.

Dla Amona nie był to jednak koniec. Postanowił wykorzystać chaos, by zniszczyć pozostałych cerebratów i mianować Królową Ostrzy nową przywódczynią. W tym celu wykorzystał Wojnę Szczepów, czyli wewnętrzny konflikt Roju Zergów. Pośrednio chciał też w ten sposób zadać jak najwięcej strat terranom i protosom. Jego plany jednak utrudniało przybycie Dyrektoriatu Zjednoczonej Ziemi, którego celem było przejęcie kontroli nad Zbuntowanym Szczepem Daggotha i eliminacja zagrożenia ze strony protosów, uprzednio zajmując wszystkie terrańskie kolonie. By mieć kontrolę nad Kerrigan i jej rojem postanowił umieścić przy niej swojego agenta - Samira Durana, uprzednio dokonując infiltracji DZZ poprzez stworzenie Konfederackiego Ruchu Oporu.

Mimo sukcesu Dyrektoriatu w postaci zyskania własnego szczepu, przegnania protosów oraz zajęcia Dominium Terran mieszkańcy Koprulu powstali przeciwko okupantowi. Kerrigan, Raynor i Artanis razem walczyli aż do odbicia Korhalu, dopóki kobieta ich nie zdradziła wskutek wpływu Amona, zabijając generała Duke'a i Fenixa. Doprowadził też do zabicia przez Zeratula pozostałych cerebratów, dzięki czemu Rój znów stał się jednolity i silny. Pod koniec wojny jednak kazał Duranowi porzucić Kerrigan, by stworzyć z technologii terran, pojmanych protosów oraz kilku zbędnych zergów pierwsze hybrydy. Mimo faktu, że zostawił Kerrigan, ta pokonała tych, co chcieli się na niej zemścić.

Zimna Wojna Edytuj

Wizje Kerrigan Edytuj

Po Wojnie Szczepów nastał okres czterech lat niepewności i wyścigu zbrojeń w postaci Zimnej Wojny. Amon zesłał Sarze wizję o końcu wszystkiego i rozkazał przygotować Rój na apokalipsę. Jednak Kerrigan miała w sobie pamięć Nadświadomości o tym, że jej zadaniem jest zapewnienie przetrwania tylko zergom, a nie całemu światu. Królowa Ostrzy zdecydowała się zatem poddać Amonowi i rozpoczęła stopniowe wykonywanie wszystkiego, co Upadły jej nakazał.

W tym celu zastąpiła cerebratów nowymi królowymi oraz stworzyła takie istoty jak karakany czy rządców szczepu. Z każdym kolejnym rokiem zwiększała na podbitych planetach organizmy zergów tak, by Rój przewyższał terran i protosów zarówno pod względem liczebności jak i jakości. Wkrótce Amon zdecydował się na pierwszy ruch w postaci ataku na najsilniejszą z wrogich frakcji, a ponieważ protosi Daelaamowie byli zbyt słabi postanowił wyeliminować ich po zniszczeniu najsilniejszej frakcji - Dominium Terran.

Program hybryd Dominium Edytuj

Portrait narud-large

Emil Narud, nowa tożsamość Samira Durana.

W czasie gdy Kerrigan tworzyła coraz to bardziej niebezpieczne odmiany zergów Amon przy pomocy swojego sługusa - Samira Durana - postanowił uczynić co mógł, by również Dominium odegrało swoją rolę. W tym celu niegdysiejszy żołnierz Konfederackiego Ruchu Oporu przyjął nową tożsamość i kształt. Jako doktor Emil Narud miał za zadanie zinfiltrować zajmującą się badaniem ksenotechnologii i paleotechnologii Fundacji Moebiusa. Dzięki temu miał powstać program hybryd Dominium Terran, pod jego osobistym nadzorem, a specjalnie dla imperatora Mengska, by zapewnić ludzkości rzekomą dominację w sektorze.

Mengsk przyjął ofertę, ale nie wiedział jednego - misją Naruda było też wypaczenie części wojsk Dominium i stworzenie z nich kultystów Amona, którzy w nadchodzącym konflikcie mieli posłużyć jako agenci do rekrutowania pozostałych terran w celu rozpoczęcia misji zniszczenia całego życia w sektorze. Działania te prowadzone były w ścisłej tajemnicy, a miejscem nich była położona na dalekim odludziu sektora stacja Skygeirr.

Misja Zeratula Edytuj

Zeratul

Zeratul, Mroczny Prałat Nerazimów, jaki odkrył istnienie Amona i jego manipulowanie wydarzeniami ostatnich lat.

W trakcie gdy Amon wszystko szykował na wielką wojnę z sektorem Koprulu działać zaczął jeden z bohaterów Wielkiej Wojny i Wojny Szczepów, jaki czuł się za to wszystko odpowiedzialny - Zeratul. Mroczny Prałat podejrzewał, że zergi nie zawsze były takie jak w chwili obecnej i postanowił odkryć prawdę. Udał się między innymi na Ulaan, gdzie odkrył proroctwo o Amonie i historię Xel'naga. Dowiedział się też o tym iż zergi zostały spaczone oraz o roli Kerrigan w nadchodzącym konflikcie.

Zeratul postanowił ostrzec galaktykę przed Mrocznym Bogiem. Wiedział, że jedynym, który może na tą chwilę to zrozumieć jest Jim Raynor, jego stary przyjaciel z przeszłości. Upadła Istota jednak doskonale wiedział, że protoss może doprowadzić do jego klęski, a w rezultacie - do śmierci. Postanowił zatem go uprzedzić.

Druga Wielka Wojna Edytuj

Wyścig po Ogniwo Edytuj

W październiku 2504 roku Amon rozkazał Królowej Ostrzy atak na Sektor Koprulu, w tym między innymi na terrańską przestrzeń. Jej celem było odszukanie artefaktów Xel'naga. W tym celu zergi udały się na Mar Sarę, gdzie niedawno Dominium wykopało relikt, lecz przejęli go Rekieterzy. Rój wylądował na zgliszczach bazy imperium, po czym rozpoczął atak na bazę buntowników. Gdyby nie Hyperion wojska Raynora zostałyby zmiażdżone, a artefakt - przejęty przez Amona. Jednak Jim był praktycznie zawsze o krok przed Królową Ostrzy. Zdołał przejął artefakty nie tylko na Mar Sarze, ale i planetach zajętych przez Tal'darimów, kolejno na atakowanej przez Rój Monlyth, opustoszałej Xil, niszczonej przez supernową Typhon XI czy w Kwadrancie Sigma, na wraku statku-świecie Xel'naga.

Będąc wiecznie przed zergami udało mu się zebrać artefakty, po czym dowiedział się, że ich znalezienie rzeczywiście zleciła - jak mówił stary przyjaciel Raynora, Tychus Findlay - Fundacja Moebiusa, ale ją samą założył następca tronu Dominium, książę Valerian Mengsk. Sam młodzieniec dowiedział się niezależnie od Zeratula o tym jaką rolę ma do wykonania Kerrigan oraz że dzięki Ogniwu można przywrócić jej prawdziwą, ludzką postać. Ostatecznie zdołał przekonać do swojego pomysłu Rekieterów, jak również z pomocą ponad połowy wojsk terrańskiego imperium zaplanować śmiały atak na Char.

Utrata Królowej Ostrzy Edytuj

W grudniu 2504 roku połączone floty Rekieterów i Dominium trafiły na orbitę Char, po czym zaatakowane przez zergi rozpoczęły atak na planetę. Amon wiedział, że terranie przybyli, by zadać mu śmiertelny cios, jednak doskonale znał zamiary Arcturusa i jego pakt z Findlayem, wedle którego w zamian za wolność ma zabić Królową Ostrzy. Terranie, choć rozgromieni, zdołali dzięki Raynorowi stworzyć wspólny front oraz ustanowić główną placówkę, po czym zadali kilka strat przed szturmem na główne ule Char, między innymi wybijając czerwie nydusowe bądź niszcząc gniazda latających jednostek Roju.

Terranie przynieśli Ogniwo, złożone dzięki Fundacji Moebiusa. Nacierające wojska zergów mocno dały im się we znaki, dodatkowo prowadzone przez samą Kerrigan. Ta jednak zaczęła powoli cierpieć na rozdwojenie jaźni - jedna część, kontrolowana przez Amona kazała jej walczyć i być Królową Ostrzy, lecz drugą była ta sama Sarah, którą przed czterema laty Arcturus pozostawił na pastwę losu na Tarsonis. W końcu artefakt naładował się w pełni, a eksplozja zniszczyła wszystkie zergi w pobliżu oraz deinfekowała Sarę.

Amon poniósł porażkę jak i zwycięstwo zarazem. Porażkę, ponieważ Rój Zergów został rozbity i stracił swoją królową, która odzyskała wolną wolę oraz nie zginęła, a w efekcie zergi mogły zwrócić się przeciwko swojemu ciemiężcy. Jednak terranie nie zauważyli, że Ogniwo zmieniono tak, by przechwyciło esencję Królowej Ostrzy, a następnie mogło zostać wykorzystane przez hybrydy do przywrócenia Mrocznego Głosu. Tym samym Upadły wiedział - realizacja planów zagłady wszechświata musi przyspieszyć.

Działania na stacji Skygeirr Edytuj

Void SC2 Ascension

Powrót Upadłego

Kilka tygodni później, na początku 2505 roku rozkazał Narudowi przechwycić Ogniwo, a ten przekazał je imperatorowi Mengskowi, ustawiając artefakt tak, by posłużył do zabicia Kerrigan. Sama natomiast zdołała z pomocą Valeriana i Jima uciec ze stacji Skygeirr, po czym zbiegli do przestrzeni Protektoratu Umojańskiego - przeciwnika tyranii Arcturusa oraz przyjaciół Valeriana, którzy zapewnili rebeliantom i dawnej Królowej Ostrzy azyl na ściśle tajnej placówce zlokalizowanej na asteroidzie oznaczonej numerem XT39323.

Po jakimś czasie jednak Dominium Terran zaatakowało to miejsce, a Raynor, Rekieterzy i Kerrigan zostali rozdzieleni. Jamesa ogłoszono rozstrzelanym za terroryzm, Sarah wobec tego wróciła do Roju Zergów, zmieniając się w Pierwotną Królową Ostrzy, a władzę nad Rekieterami przejął książę Valerian Mengsk. Po kilku miesiącach Kerrigan jako po raz kolejny przywódczyni Roju udała się na stację kosmiczną Naruda, gdzie spotkała ofiarę jego niecnych eksperymentów - Aleksieja Stiukowa, ożywionego przez wirus zergów, przywrócony do stanu terranina, po czym ponownie poddanego infekcji zarodników, przez co zmienił się w potworną hybrydę terranina i zerga.

Kerrigan, na prośbę Stiukowa, postanowiła zrównać to miejsce z ziemią, gdyż była to siedziba całego projektu tworzenia hybryd w sektorze Koprulu. Ich unicestwienie pozwoliłoby osłabić Amona, o którym Kerrigan już doskonale wiedziała dzięki ostrzeżeniu Zeratula, który to właśnie nakierował ją na Zerusa, by tam stała się pierwotnym zergiem. Świadomy tego Upadły nie zamierzał pozwolić jej dalej istnieć, dlatego też rozkazał Narudowi wysłać przeciwko niej wszystko, czym tylko dysponował - terrańskich pomocników z Dominium oraz protosów z frakcji Tal'Darimów. Mimo to taka pomoc nic nie dała, bo doszło do pojedynku, w którym Sarah zabiła sługę Amona, lecz sama poniosła niemal śmiertelne rany. Po tym fakcie Kerrigan uwolniła Raynora i zabiła Mengska z jego pomocą, dzięki czemu terranie przejęli Ogniwo, władzę przejął Valerian, a zergi odeszły z sektora, by dopaść istotę odpowiedzialną za ich spaczenie.

Wojna Ostateczna Edytuj

Stworzenie Wojsk Amona Edytuj

W drugiej połowie 2505 roku Amon zdecydował, że najwyższa pora rozpocząć Wojnę Ostateczną. W tym celu skontaktował się z Narudem, by ten przyspieszył realizację programu hybryd. Przy ich pomocy udało mu się przejąć kontrolę nad dawnym szczepem Nadświadomości, a następnie przekształcił go w swój własny, znany lepiej pod nazwą Szczepu Amona. Nakazał stworzenie miliardów jednostek w ramach tej grupy, a następnie podjął decyzję, że jego wojska będą zlepkiem wszystkich trzech ras - terran, zergów i protosów.

Zergi już posiadał, Tal'Darimowie wierzyli że jest bogiem, natomiast terranie nie mogli być ot tak przejęci. Podjął więc decyzję, że elitarne oddziały Fundacji Moebiusa i Dominium znajdujące się na Skygeirr muszą zostać wypaczone przy pomocy hybryd. Tak oto Narud uwięził biednych ludzi, a następnie dokonał przy pomocy swoich tworów przejęcia kontroli nad nimi. Ich kwaterą stała się placówka w pasie asteroid Revanscar, natomiast sami siebie nazwali Gwardią Moebiusa.

Tal'darimowie idą na wojnę Edytuj

Porzuć obawy, Ma'lashu. Odkupienie jest blisko.
―Amon do Ma'lasha, rozkazując mu wszcząć wojnę z jego wrogami.[src]

Kiedy terranie i zergi były gotowe do wzięcia udziału w walce po stronie Amona pozostała jeszcze jedna rasa, którą Upadły musiał sobie zjednać - protosi. Od eonów istniała pewna sekta, która czciła go jako boga i która w jego imieniu potrafiła przelewać krew, a nazywała się Tal'darimami. Ich przywódcą był Wielki Wódz Ma'lash, uznawany za wybranego przez niego samego, ponieważ w swojej długiej historii nigdy nie został przez nikogo pokonany w ramach świętego pojedynku Rak'shir. Na początku 2506 roku udali się na Atrias, gdzie znajdowała się Świątynia Erris, prastara budowla umożliwiająca kontakt z Otchłanią, wymiarem Upadłego.

Za nimi jednak przybyły siły Protektoratu Protosów prowadzone przez pretor Talis i Mrocznego Prałata Zeratula. Obydwoje prowadzili kontyngent całkiem pokaźnych sił przeciwko Tal'darimom, z którymi wdali się w walkę, jaką wygrali. Zeratul i jego drużyna zdołali zabezpieczyć wejście do świątyni na planecie, po czym ten sam wkroczył do środka, by następnie zdobyć posiłki dzięki zniszczeniu dział planetarnych. Przy pomocy swoich druhów zdołał przedrzeć się przez mrocznych protosów oraz ich hybrydy, a następnie dotarł do ołtarza. Amon zapowiedział Ma'lashowi, że wybawienie nastąpi wkrótce i polecił szykować się do wojny z niewiernymi. Zeratul zdołał jednak zamknąć urządzenie w porę, zanim zdołałoby poczynić większe szkody, by ostatecznie otrzymać od dziwnie znajomego głosu nadzieję w postaci jednego zdania: Ogniwo przyniesie wam zbawienie!

Zaraz potem jednak Amon uciszył go, po czym rozpoczął niszczenie struktury oraz nasłał Cienie Otchłani na Daelaamów. By dać mu czas Talis postanowiła razem ze swoimi siłami poświęcić się w walce z hybrydami. Choć przypłaciła swoje bohaterstwo życiem to jednak Nerazim przysiągł, że nigdy nie zapomni tego, co zrobiła. Zeratul wiedział już, że słowa Amona do Ma'lasha były rozpoczęciem Wojny Ostatecznej. Wojny, jaka odmieni sektor Koprulu i cały wszechświat na zawsze, a w której wszystkie rasy wezmą udział, zmuszone do walki z tymi, których niegdyś uważali za swoich braci.

Wypaczenie Khali Edytuj

Shakuras Edytuj

Atak na Korhal Edytuj

Tal'darimowie na Glaciusie Edytuj

Tajemnice Ulnaru Edytuj

Zniszczenie potęgi szczepu Edytuj

Kres Gwardii Edytuj

Rak'shir na Slayn Edytuj

Aiur i wypędzenie Edytuj

Śmierć Edytuj

Inwazja na Otchłań Edytuj

Kerrigan jako Xel'naga Edytuj

Życie vs zagłada Edytuj

Amon ginie z rąk Kerrigan

Ostatnie chwile Amona

Charakterystyka Edytuj

DarkVoice

Początkowy widok Mrocznego Głosu

Ciekawostki Edytuj

  • Amon to imię męskie, ale też nazwa markiza piekieł siódmego stopnia w mitologii religii abrahamowych (chrześcijaństwo, judaizm, islam, zoroastryzm) oraz boga płodności z egipskiej.
  • Amon jest pierwszym ukazanym w serii StarCraft xel'naga.
  • Głosu Amonowi użyczył Rick Wasserman, który użyczył go również Imperiusowi - postaci z Diablo III - oraz Sargerasowi - jednemu z głównych antagonistów w World of Warcraft.