FANDOM

Augustgrad

Augustgrad

Augustgrad – stolica planety stołecznej Korhal IV. Inne nazwy miasta to Korhal City, ponieważ cała planeta jest jednym wielkim miastem.

Jest stale rozbudowywany przez terran. Ważnymi budowlami są siedziba senatuparlamentu i pałac imperialny, siedziba UNN  i port gwiezdny. To tutaj przebywają władze Dominium Terran.

StarCraft: Brood WarEdytuj

Siły Dyrektoriatu przystępują do ataku, by aresztować władcę Dominium, imperatora Arcturusa Mengska. Ten jednak ucieka im i razem z Raynorem i protosami udaje się na Tarsonis, do fortecy Kerrigan. Tam siły zbierają się i wyzwalają spod okupacji całą planetę, lecz Kerrigan zdradza Dominium i zabija milardy ludzi.

StarCraft II: Wings of LibertyEdytuj

Korhal Palace

Augustgrad w intro do StarCraft II

W pierwszej części trylogii StarCraft II rebelianci znajdują dowody na zbrodniczą działalność imperatora. To rozpoczęło otwartą rewolucję. Rekieterzy wykradli Odyna i zajęli trzy wieże telewizyjne. Matt Horner włamał się do nich i dzięki systemowi wysłał nagranie. Później reporterka Kate Lockwell puściła na konferencji z dyktafonu nagranie, co skompromitowało w oczach obywateli Arcturusa.

StarCraft II: Heart of the SwarmEdytuj

Augustgrad SC2-HotS

Augustgrad w zapowiedzi Heart of the Swarm

Augustgrad jest miejscem ostatniej bitwy między Rojem i Rekieterami, a Dominium. Królowa Ostrzy nakazuje im ewakuować cywili, a ona i Raynor ruszą na Mengska. Ostatecznie docierają do pałacu, gdzie Mengsk pokazuje jej artefakt i torturuje ją energią psioniczną z urządzenia. Gdy chce ją zabić, Raynor bierze Mengska i niszczy pilot, uniemożliwiając wykorzystanie urządzenia. Ostatecznie imperator ginie z rąk Królowej.

StarCraft II: Legacy of the VoidEdytuj

W kampanii Legacy of the Void Korhal zostaje zaatakowany przez wojska Gwardii Moebiusa. Celem ataku jest zniszczenie miasta i przejęcie artefaktu Xel'naga. Ostatecznie wojska daelamów prowadzonych przez hierarchę Artanisa pomagają oddziałom Dominium odeprzeć atak i odzyskują Ogniwo.

CiekawostkiEdytuj

  • Augustgrad został nazwany ku pamięci Augustusa Mengska, dziadka Arcturusa i założyciela dynastii Mengsków.
  • Wiele budowli przypomina współczesne.