FANDOM

Juliana Pasteur
Juliana Pasteur na obrazie olejnym
Juliana Pasteur
Data urodzenia 2462
Umoja
Data śmierci Marzec 2502
Augustgrad
Korhal IV
Przyczyna śmierci Choroba
Miejsce pochodzenia Umoja
Rasa Terranka
Narodowość umojańska
Płeć Kobieta
Kolor i wygląd włosów Blond
Kolor oczu Zielone
Rodzina Ailin Pasteur (ojciec)
Pani Pasteur (matka)
Arcturus Mengsk (narzeczony)
Valerian Mengsk (syn)
Przynależność Dynastia Mengsków
UmojaProtectorate SC1 Logo1 Protektorat Umojański
TerranDominion Dominium Terran (od 2500 roku)
Zawód Bezrobotna (do 2500)
Imperatorowa Dominium Terran (2500-2502)
Pozycja Cesarzowa Dominium Terran
Status nie żyje

Juliana Pasteur - córka Ailina Pasteura, senatora Protektoratu Umojańskiego, kochanka Arcturusa Mengska i matka Valeriana. Cesarzowa Dominium do 2502 roku.

BiografiaEdytuj

Urodzona gdzieś w 2462 Juliana należała do rodu Pasteurów, rodziny z senatu Protektoratu. Wiadomo niewiele o tym co robiła, można mieć przypuszczenia, że była kimś ważnym, jak to w kręgach polityków starej Konfederacji.

Wkrótce spotkała Arcturusa Mengska, późniejszego lidera Synów Korhalu. Obydwoje się w sobie zakochali, jednak był to burzliwy romans, w wyniku pacyfikacji Korhalu. Arcturus, gdy przybył przed wieściami dowiedział się, że ma syna. Ten zarzucił mu, że jest molem książkowym i nie nadaje się na prawdziwego mężczyznę, co na zawsze zmieniło Valeriana, który przypadkiem podsłuchał rozmowę.

Do 2500 roku, czyli aż do upadku Tarsonis, ukrywali się przed plutokracją i jej Duchami. Gdy pół roku po proklamacji imperium na księżyc Van Ostena przybył Mengsk, powiedział że jest dumny z syna, mimo że w międzyczasie badał paleotechnologię protosko-zergowej rasy obcych. Juliana i Valerian przybyli na Korhal IV, a tam każde z nich zostało koronowane - Juliana na imperatorową, a Valerian na księcia koronnego, czyli następcę tronu. Juliana prawdopodobnie wiedziała prawdę o wydarzeniach Wielkiej Wojny.

Podczas Wojny Szczepów rodzinę imperialną zaatakował Konfederacki Ruch Oporu z Angeliną Emilian na czele. Zostali jednak zdziesiątkowani i zmuszeni do odwrotu. Nie wiadomo jak Valerian i Juliana poradzili sobie podczas wojny, można przypuszczać, że ukrywali się przed DZZ. Dwa lata po Wojnie Szczepów stan zdrowia imperatorowej Juliany z domu Pasteur pogorszył się. Zmarła wkrótce. Dominium ogłosiło wtedy żałobę narodową.

Ciekawostki Edytuj

  • Juliana ma takie same nazwisko co Ludwik Pasteur, francuski chemik oraz prekursor mikrobiologii.
  • Może być inspirowana taką postacią, jak Kleopatra VII. Mengsk wykazuje bowiem pewne podobieństwa do Juliusza Cezara, a ich syn - do Oktawiana Augusta.