FANDOM

Nexus
250px
Rasa Protosi
Życie 1000
Osłony 1000
Pozwala tworzyć Próbniki, Statek-matkę
Domyślny skrót klawiszowy N
Koszt 400 minerałów
Energia 200, początkowo 50
Zdolności specjalne Zakrzywienie Czasoprzestrzeni, Przywołanie Zbiorcze
Czas tworzenia 71
Indeks
Nexus to główna budowla Protosów, otrzymywana na początku gry, pozwalająca tworzyć Próbniki, a później (z Stacją Nawigacyjną Floty) Statek-matkę.

Wygląd Edytuj

Nexus wyglądem przypomina piramidę, i jest, jak większość budowli protosów, złoty ze świecącymi niebieskimi wykończeniami. Na czubku unosi się, przesycony energią psioniczną, Kryształ Khaydrinowy umożliwiający korzystanie z potężnych zdolności.

Zdolności Edytuj

Nexus posiada cztery zdolności, a są nimi:

  • Przyzwij próbnik - Przy nexusie po 17 sekundach pojawia się Pr5óbnik, protoska jednostka robotnicza. Zdolność nie zużywa energii, lecz kosztuje 50 minerałów.
  • Zakrzywienie Czasoprzestrzeni - Wybrany budynek produkuje jednostki bądź opracowuje ulepszenia o 50% szybciej przez 20 s. Umiejętności nie można stosować na sojuszniczych budowlach, nie przyspiesza ona również budowy. Kosztuje 25 energii.
  • Przywołanie zbiorcze - przywołuje wszystkie sojusznicze jednostki z wybranego obszaru do nexusa. Kosztuje 50 energii.
  • Przyzwij Statek-matkę - Nad nexusem po 71 sekundach pojawia się potężny Statek-matka. Umiejętności można użyć tylko, jeśli nie ma się jeszcze statku-matki. Jego stworzenie kosztuje 300 minerałów i 300 wespanu.