FANDOM

Ostrza Psioniczne, Ostrza Psi - technika psioniczna stosowana przez protosów. Na grzbiecie dłoni pojawiało się ok. trzydziestocentymetrowe ostrze stworzone z energii. Mogło ono z łatwością przecinać materiały takie jak ciało, kamień, a nawet stal. Zazwyczaj protosi przyzywali dwa, po jednym na każdą dłoń. Były podstawową bronią Zelotów.

Zealot SC2 Cncpt1-0

Zelota przywołujący ostrza psioniczne.

Typy ostrzy Edytuj

Istniało kilka typów ostrzy, różniących się kolorem i rodzajem używanej energii. Właściwie Ostrza Psioniczne, czyli te używane przez Khalaitów, miały błękitno-niebieski kolor, a zasilała je Khala.

Ostrza Nadprzestrzenne (ang. Warp Blades) używane przez Nerazimów, miały jasnozielony bądź fioletowy kolor. Zasilała je energia Otchłani. Warto dodać, iż Mroczni Templariusze używali albo "kosy" z ostrzami wygiętymi w łuk (np. Vorazun), albo tylko jednego ostrza (np. Zeratul).

WarpBlade SC2-WoL CineProphecy1

Ostrze nadprzestrzenne Zeratula.

Ostrza Zagłady o krwistoczerwonym kolorze używane były przez Tal'Darimów. Zasilała je, podobnie jak inne techniki psioniczne tej frakcji, potęga psi Amona.

Każdy z wyżej wymienionych typów ostrzy mógł się wzajemnie zablokować.

Wzmacniacze ostrza Edytuj

Protosi stworzyli za pomocą wysoko zaawansowanej technologii karwasze, które pomagały im przyzwać ostrza. Protosi z wolna zapomnieli, jak przyzywać ostrza bez pomocy Wzmacniaczy. Jednak Tassadar potrafił to robić, podobnie jak zmieniać długość ostrzy.