FANDOM

Ostrza Psioniczne, Ostrza Psi - technika psioniczna stosowana przez protosów. Na grzbiecie dłoni pojawiało się ok. trzydziestocentymetrowe ostrze stworzone z energii. Mogło ono z łatwością przecinać materiały takie jak ciało, kamień, a nawet stal. Zazwyczaj protosi przyzywali dwa, po jednym na każdą dłoń. Były podstawową bronią Zelotów.

Zealot SC2 Cncpt1

Zelota przywołujący ostrza psioniczne.

Typy ostrzy Edytuj

Istniało kilka typów ostrzy, różniących się kolorem i rodzajem używanej energii. Właściwie Ostrza Psioniczne, czyli te używane przez Khalaitów, miały błękitno-niebieski kolor, a zasilała je Khala.

Ostrza Nadprzestrzenne (ang. Warp Blades) używane przez Nerazimów, miały jasnozielony bądź fioletowy kolor. Zasilała je energia Otchłani. Warto dodać, iż Mroczni Templariusze używali albo "kosy" z ostrzami wygiętymi w łuk (jak Vorazun), albo tylko jednego ostrza (jak Zeratul).

WarpBlade SC2-WoL CineProphecy1

Ostrze nadprzestrzenne Zeratula.

Ostrza Zagłady o krwistoczerwonym kolorze używane były przez Tal'Darimów. Zasilała je, podobnie jak inne techniki psioniczne tej frakcji, potęga psi Amona.

Każdy z wyżej wymienionych typów ostrzy mógł się wzajemnie zablokować.

Wzmacniacze ostrza Edytuj

Protosi stworzyli za pomocą wysoko zaawansowanej technologii karwasze, które pomagały im przyzwać ostrza. Protosi z wolna zapomnieli, jak przyzywać ostrza bez pomocy Wzmacniaczy. Jednak Tassadar potrafił to robić, podobnie jak zmieniać długość ostrzy.